أفضل نكت للحبيب الزعلان مضحكة 2022

أفضل نكت للحبيب الزعلان مضحكة 2022

أفضل النكت اللي تموت من الضحك هي نكت للحبيب الزعلان عندما لا يمكن معرفة كيفية إرضاؤه، حيث أن النكت وسيلة مهمة يمكن من خلالها مصالحة الحبيب الزعلان، بمجرد البدء في إلقاء النكت لن يستطيع التحكم في نفسه وسينفجر ضاحكاً لتبدأ موجة من الضحك بينكما وبهذا ينتهي الخلاف والخصام، ويمكنكم أيضاً معرفة المزيد من نكت مضحكة جدا في جميع الأنواع واللغات من خلال متابعتكم لنا.

 

نكت للحبيب الزعلان

أهم نكت للحبيب الزعلان مضحكة للغاية ومسلية نعرضها في السطور التالية:

  • واحد ومراته مش طايقين بعض، سافروا مع بعض وفي الطريق عدوا على مزرعة فيها أبقار كتير، الزوج قال لمراته: أهلك دول يا حبيبتي صح؟ رد قالتله: اه أهل جوزي.
  • مرة واحد ومراته نايمين الزوج صحى من النوم مفزوع، مراته سألته: خير يا حبيبي مالك؟ قالها: حلمت ان واحدة تانية خطفتني منك، ردت الزوجة قالتله: لا متخافش دة مجرد حلم، جوزها رد قالها: ما هو دة اللي مضايقني.
  • واحد وخطيبته الطماعة قاعدين قعدة رومانسية، حب يبان رومانسي قالها: أنا يمكن مش غني زي محمود صاحبي ولا عندي عربية مرسيدس زيه، بس مش هتلاقي حد بحبك قدي، قالتله: أنا كمان بحبك يا حبيبي بس خلينا ف محمود.

 

نكت للحبيب مضحكة

اضحك أنت وحبيبك معنا مع أقوى نكت للحبيب الزعلان لن تستطيع معها التوقف عن الضحك:

  • واحد ومراته متخانقين مع بعض ومش بيتكلموا، الراجل كان عاوز مراته تصحيه للشغل جاب ورقة وكتب عليها: صحيني الساعة 7 عشان الشغل وحطها على السرير، صحى تاني يوم متأخر لقى ورقة غيرها محطوطة على السرير ومكتوب فيها: الساعة 7 يلا قوم عشان متتأخرش.
  • مرة واحدة غبية كانت عايزة تفرح جوزها يوم الفرح وتعمله مفاجأة قالتله أنا حامل.
  • واحد وخطيبته ماشيين مع بعض والجو رومانسي، قالها عارفة ايه الفرق بين علاقة الحب وعلاقة الجواز يا حبيبتي؟ قالتله لأ مش عارفة قولي ايه الفرق؟ قالها علاقة الحب دي عاملة زي النجوم الجميلة اللي فالسما وبنبصلها واحنا ماشيين دي، قالتله طب والحواز؟ قالها: الجواز بقى هو البلاعة اللي هنقع فيها واحنا بنبص على النجوم.

 

نكت للحبيب الزعلان
نكت للحبيب الزعلان

 

نكت للحبيب قصيرة

لا بوجد أفضل من نكت للحبيب الزعلان قصيرة لمصالحته بها وإدخال البسمة على وجهه وجعله يضحك من أعماق قلبه:

  • واحد مش بيطيق مراته، ف يوم مراته اتخطفت واللي خطفها بعتله صباعها المقطوع تهديد عشان يبعتله فدية، رد جوزها قالها: هعرف منين انها هي؟ ممكن يكون دة صباع واحدة غيرها، ابعتلي راسها وانا اتأكد.
  • مرة واحد ومراته قاعدين سوا يتفرجوا على التليفزيون، جه مشهد رومانسي في مسلسل الزوج قال: شوفي الستات الحلوة بتقول كلام حلو لأزواجها ازاي؟ ردت مراته قالتله: شوف انت الأول بيبقوا قابضين كام عشان يقولوا الكلام دة.
  • مرة واحد ندل مراته حلمت حلم وحش قالتله: حلمت اني اترملت وكنت بعيط في الحلم، رد قالها: بعد الشر يا حبيبتي انشالله انا وانتي لأ.

 

اجمل نكت للحبيب

أجمل نكت للحبيب الزعلان معنا في هذه الفقرة رومانسية ومضحكة في نفس الوقت:

  • مرة واحدة غبية كانت شاكة في جوزها انه بيخونها، عملت أكونت فيك على الفيسبوك وكلمته منه عشان تختبره وتشوف إذا هيخونها أو لأ، فضلت تتكلم معاه كتير وهو يقولها كلام حلو ورومانسي، وفي وسط الكلام تضحك تضحك، قالها باستغراب: بتضحكي ليه كدة من غير سبب؟ قالتله: أصل أنا أول مرة من أول ما اتجوزت جوزي يقولي كلام رومانسي أوي كدة.
  • واحد متجوز واحدة نكدية دايماً تنكد عليه بالليل والنهار، آخر ما زهقوا اتفقوا يقضوا يوم نكد ويوم فرح، مراته بقت في يوم الفرح تتحزم وترقص لجوزها وتغنيله: النكد بكرة النكد بكرة.
  • واحد خاطب واحدة بتحب الفلوس أكتر من أي حاجة تانية، مرة قاعدين سوا قاعدة رومانسية قالها: تعرفي أنا ممكن أضحي بكل حاجة عشانك، حتى لو هضحي بحياتي في سبيل انك تعرفي أنا بحبك قد ايه، ردت قالتله: طيب وليه حياتك ما تضحي بفلوسك بس وهبقى مبسوطة.

 

نكت للحبيب جزائرية

نكت للحبيب الزعلان جزائرية تتميز بلهجة مميزة تعطيها طابع خاص مضحك ومميز نعرضها فيما يلي:

  • قالك وحد المرة الزوجة قالت لزوجها: عيد ميلادي اليوم وراني باغية جيبلي كادو كي نشوفو يفرح قلبي، ذهب الزوج للعمل وفي المساء عطالها علبة، ففرحة الزوجة يارب تاع طونوبيل.
  • قالك واحد غلباتو مرتو ديما يغسل المواعن هو، واحد النهار راح لواحد صاحبو قالو: كيفاش ندير معاها؟ قابو: روح مزعف واصرخ عليها ضرك تخاف منك، أيا نهار دخل للدار مزعف بدا يعيط قالها: اسمعي يا خيرة ناضت هي ثاني تعيط قالتلو: واش تحب يا حمار؟ قالها: كشما مواعين نغسلهم.

 

نكت للحبيب الزعلان والنكت بشكل عام من أفضل الفنون الشعبية الساخرة التي تتناول جمع الأشياء والظواهر من حولنا بالسخرية والضحك للتخفيف من أعباء الحياة والتخلص من الهموم والضغوط التي يعاني منها الجميع في حياته، تساعد النكت على الضحك ونسيان كل الهوم وجعل التجمعات العائلية ممتعة.

 

موضوعات ذات صلة…

إغلاق