نكت غزل وعشق وحب 2022

نكت غزل وعشق وحب 2022

نكت غزل وعشق يحبها جميع العشاق والمتزوجين لأنها تجمع بين الرومانسية والحب والفكاهة في وقت واحد، كما أن من أهم طرق التعبير عن الحب بين العشاق هو من خلال النكت التي تزيد من الألفة والضحك بينهم، وتخلق أجواءاً ظريفة تبقى في ذاكرتهم إلى الأبد، فلا شيء أفضل من الضحك والمرح مع الحبيب والتناوب على إلقاء النكات والفكاهة ومشاركة الضحك والأوقات السعيدة، يمكنكم التعرف على الكثير من نكت مضحكة جدا من خلال متابعتكم لنا.

 

نكت غزل وعشق

اضحك معنا مع أقوى نكت غزل وعشق رومانسية مضحكة للأحبة والمتزوجين:

  • واحد بيحب واحدة بتموت في الفلوس، قاعدين مع بعض قاعدة رومانسية قالها: انا مستعد أضحي بدنيتي وحياتي كلها عشان بس تعرفي أنا بحبك قد ايه، قالتله: يا حياتي طب ما تضحي بفلوسك بس وهكون مبسوطة.
  • اتنين متجوزين متخانقين ومش بيكلموا بعض، الزوج حط على السرير ورقة وكتب عليها: صحيني الساعة 6 ونص عشان ورايا شغل، نام وصحى متأخر لقى ورقة تانية عالسرير مكتوب عليها: الساعة 6 ونص يلا اصحى!.
  • واحد ومراته قاعدين بيتفرجوا على مسلسل في التليفزيون مع بعض، مراته قالتله: شوف الرجالة الحلوة بتقول كلام حلو لزوجاتها ازاي، رد جوزها قالها: شوفي الأول دافعينله كام عشان يقول الكلام دة!

 

نكت حب وعشق

أقضي أجمل الأوقات مع أحبتك مع مجموعة مميزة من نكت غزل وعشق مضحكة للغاية وجديدة:

  • واحد ماشي هو وحبيبته في الشارع وآخر انسجام، قالها: عارفة يا حبيبتي ايه هو الفرق بين الحب والجواز؟ قالتله: ايه هو يا حبيبي؟ قالها: الحب هو النجوم الجميلة الموجودة في السماء، قالتله: طب والجواز؟ قالها: الجواز بقى هو البلاعة اللي بنقع فيها واحنا بنبص على النجوم دي.
  • واحدة بتسأل جوزها: مالك يا حبيبي متضايق كدة ليه؟ قالها: حلمت ان في واحدة حلوة خدتني منك، قالتله: دة مجرد حلم متزعلش نفسك، قالها: ما هو دة اللي مزعلني.
  • سألوا واحد متجوز: ايه سر الرومانسية اللي انت ومراتك فيها علطول دي؟ رد قالهم: السر هو اننا محافظين على عادة حلوة من زمان وهي اننا بنروح مرتين في الاسبوع نتعشى عشاء رومانسي في مطعم، أنا يوم التلات وهي الخميس.

 

نكت غزل وعشق
نكت غزل وعشق

 

نكت حب قصيرة

تجمع نكت غزل وعشق قصيرة بين الفكاهة وعدم الملل في نفس الوقت، ومن أهم هذه النكت ما يلي:

  • واحد اتفق مع مراته الغبية انهم يعملوا جمعية، يديها كل يوم جنيه ويديله بوسة، جه آخر الشهر لقى معاها 90 جنيه والمفروض يبقوا 30 جنيه بس، استغرب وقالها: ازاي دة حصل؟ قالتله: متعرفش! مش أبو محمد جارنا دخل معانا بدورين.
  • واحد اتجوز واحدة حولة، بيقولها: انتي مبتتكلميش معايا ليه؟، قالتله: أنا مكسوفة من الراجل اللي قاعد جنبك دة.
  • ولد صغير بيسأل باباه بيقوله: هو فعلاً يا بابا الحب أعمى؟ الأب رد قاله: شوف أمك وانت تعرف.
  • محشش بيسألوه اوصفلنا الحب في جملتين، قالهم الحب هو كلمة من حرفين، ح حمار بيكدب، وب بقرة بتصدقه.

تعرف على…نكت صباحية مضحكة 2022

 

نكت حب مضحكة

فيما يلي تشكيلة منوعة من نكت غزل وعشق يمكن إلقاؤها بأسلوب رومانسي ساخر للكثير من الضحك:

  • واحد ومراته رومانسيين اوي كانوا عاوزين يعملوا جو رومانسي في البيت ويعيدوا ذكريات زمان، قالها تعالي أتصل عليكي من أوضة النوم وانتي تردي عليا من المطبخ، الزوجة وافقت وفضلوا يتكلموا نص ساعة، مراته حبت تهزر معاه قالتله: يالهوي يا حبيبي الحقني بابا سمعنا واحنا بنتكلم، جوزها اندمج اوي وراح رامي نفسه من الشباك.
  • واحدة غبية شكت في جوزها فعملت حساب مزيف على الفيس بوك عشان تختبره وتشوفه هيخونها ولا لأ، وهي بتتكلم معاه فضلت تضحك تضحك، استغرب وسألها: فرحانة اوي وبتضحكي كدة ليه؟، قالتله: أصل اول مرة جوزي يقولي كلام حلو ورومانسي كدة من أول ما اتجوزنا.
  • واحد متجوز طول النهار وهو فالبيت يبص على عقد الجواز، مراته سألته: بتبص في عقد الجواز كتير ليه يا حبيبي في حاجة؟ رد عليها: لا مفيش بس بدور على تاريخ انتهاء العقد.

 

نكت رومانسية مضحكة

لن تستطيع التوقف عن الضحك مع أفضل نكت غزل وعشق مضحكة فيما يلي:

  • واحد بيقول لمراته الغبية: انا عاوز النهاردة الليلة تبقى رومانسية في البيت، الزوجة راحت تسأل أمها قالتلها: يعني ايه رومانسية؟ قالتلها: مش عارفة بس احتياطي انقعي الرز.
  • واحد ومراته رايحين مشوار، اول ما وصلوا جرى الزوج يفتح لمراته باب العربية، الزوجة بصيتله بنظرة حب وقالتله: يا حياتي شوف بتبقى حلو ازاي وانت رومانسي؟ رد قالها: طب اخلصي انزلي الباب مبيفتحش غير من برة.
  • واحد غبي مراته اتخطفت، الخاطف بعت لجوزها صباعها مقطوع بيهدده عشان يبعتله الفدية، جوزها رد عليه قاله: انا هعرف منين انها هي ما يمكن دة صباع واحدة تانية، ابعتلي راسها عشان اتأكد.

 

لأن تبادل رسائل الحب والغرام والغزل أصبحت تقليدية ومملة في كثير من الأحيان، فإن مشاركة نكت غزل وعشق بين العشاق وإرسالها لبعضهم البعض من شأنه خلق نوع من الإثارة والتجديد في العلاقة بينهم، كما يمكنهم الاتفاق على البحث عن أكبر عدد من النكت وتبادل إلقائها على بعضهم البعض في جو رومانسي مليء بالضحك والمرح بينهم.

إغلاق